13 lutego 2014

Czy znasz swoje miasto?

Zorganizowałam w świetlicy konkurs wiedzy na temat naszego miasta. Cały tydzień prowadziłyśmy z dziećmi cykl zajęć dotyczących naszego regionu, kto więc słuchał uważnie, bez problemu odpowiedział na pytania konkursowe. Moi uczniowie większość pamiętali z lekcji, i tu uświadomiłam sobie jak ważne jest samodzielne przygotowanie informacji na dany temat przez dziecko, wtedy ma ono aktywny udział w procesie edukacji i lepiej zapamiętuje wiele rzeczy - w końcu samo musi je wyszukać, zapisać, opowiedzieć. Nie będę ukrywać, że pierwsze trzy miejsca zajęły właśnie dzieci z mojej klasy. To o czymś świadczy. Heh, sporo wymagam, to i mam sukces edukacyjny. Bo to sukces nie tylko ich, ale i mój. Bardzo jestem z nich dumna.
Oto przykładowe pytania:
  • jakie rzeki płyną przez nasze miasto (celowo nie wymieniam nazwy)?
  • kto jest prezydentem miasta?
  • przy jakiej ulicy jest nasza szkoła?
  • jaki jest kod pocztowy?
  • wymień 2 osiedla
  • ile było dawniej bram wjazdowych do miasta?
  • wymień kilka zabytków
  • jakie kolory ma flaga miejska?


 Zastanawiałam się nad nagrodami. I tu wystarczy dobrze poszukać, poprosić i można naprawdę sporo zyskać. Wybrałam się do jednego z miejskich ośrodków kultury, powiedziałam o konkursie i zapytałam czy nie mają jakichś gadżetów, które mogłabym rozdać dzieciom jako nagrody. Tym sposobem otrzymałam piękne ścienne kalendarze, zestaw zapakowanych pocztówek starego miasta, smycze na klucz i ozdobne plakietki.
I myślę sobie: życie jest piękne, organizacja konkursów to spora frajda, a zwycięstwo daje satysfakcję. Oby tak dalej! Już myślę nad kolejnym konkursem :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz